L'Ajuntament de València i DKV inauguren l'exposició “Mujeres por el Arte – Colección DKV”, fruit de la primera edició de la Beca “Mujeres por el Arte”

Llegir-ne més

Ahir a la tarda va tenir lloc, a les Drassanes del Grau, la inauguració de l'exposició de Dones per l'art - Col·lecció DKV resultat de la Beca DKV - Dones per l'art - Ajuntament de València, que en la seva primera edició té com a guanyadores les artistes Patricia Gómez Villaescusa i María Jesús González Fernández pel projecte “Inmersión. Cuerpos bajo control”.

L'acte de presentació d'aquesta obra va comptar amb la presència de la regidora de Patrimoni i Recursos Culturals de l'Ajuntament de València, Glòria Tello Company, que va destacar “l'èxit d'aquesta primera edició d'un projecte de creació artística molt positiu pel qual hem volgut apostar des de l'Ajuntament de València juntament amb l'entitat DKV. Les administracions públiques han de posar al centre de les seves actuacions el foment i la lluita per la igualtat d'oportunitats de dones i homes en la nostra societat. La creació d'aquesta beca respon a aquest objectiu dins el món de la cultura i per això ens hem de felicitar, no només per l'elevada participació en aquesta primera edició de la beca entre dones artistes, sinó també per la gran qualitat artística de les obres presentades”.

La regidora va afegir que “l'exposició que avui inaugurem suposa una mostra magnífica de les guanyadores de la beca Patricia Gómez Villaescusa i María Jesús González Fernández, juntament amb altres de la col·lecció de DKV. L'obra guanyadora de la beca ajuda a visibilitzar la problemàtica del càncer de mama en clau poètica i compta amb un escenari privilegiat per a la seva exposició com les Drassanes”.

L'obra, “Inmersión. Cuerpos bajo control”, dotada amb un premi de 9.000 €, va ser seleccionada pel jurat per la manera en què la proposta aborda, en clau poètica i amb una intensitat i complexitat commovedores, una malaltia com el càncer, en una de les seves manifestacions generalment associades a la dona: el càncer de mama.

Beca art dones banyera 800x500 sense peu

La primera edició de la Beca DKV - Dones per l'Art - Ajuntament de València va néixer aquest any amb la intenció de promoure la creació artística entre dones i fomentar l'ajuda entre artistes per a la producció d'obra nova.

La convocatòria va rebre 111 propostes d'elevat nivell artístic vinculades a temàtiques com a igualtat i drets de la dona, salut, conciliació laboral i/o maternitat; causes en les quals DKV treballa el 2021 a favor d'un món més saludable.

Les propostes es poden dividir en dos grans grups temàtics. El primer, relacionat amb el cos de la dona i dos grans temes associats: la maternitat i la malaltia. El segon, en relació amb algunes qüestions contextuals, com la violència masclista o la discriminació laboral.

Aquesta iniciativa impulsada per DKV encaixa amb una de les causes de lluita de la companyia com a activista de la salut: el benestar de la dona. A més, s'emmarca en el programa DKV Arteria, a través del qual DKV Seguros promou diferents accions dirigides a fomentar la creació artística com una via de comunicació i expressió, motor de salut i manera de potenciar el desenvolupament personal.

Des del programa s'aposta fermament per l'ajuda als artistes del nostre país. En aquest sentit, aquest any s'han celebrat, entre d'altres, la presentació de l'exposició “Una historia de arte reciente. 1960-2020” de la mà de la Fundació Juan March, la Beca DKV Seguros – Álvarez Margaride i la presentació de “Paisajes de resistencia” d'Ángel Marcos.

DKV considera que les empreses tenen una responsabilitat davant dels ciutadans i aposta per ser un negoci responsable: l'entitat asseguradora defensa que la necessitat d'obtenir beneficis econòmics a través de bons productes i un bon servei és compatible amb la cerca del benefici social i mediambiental.

A Espanya, DKV està implantada a tot el territori nacional amb una àmplia xarxa d'oficines d'assegurances de salut (https://cat.dkv.es/particulares) i consultoris, on es dona servei a 2 milions de clients aproximadament.

Ocultar