Vida saludable

NOTÍCIES

VIDA SALUDABLE

DKV alerta sobre el problema de l'obesitat infantil amb una acció itinerant de l'artista Rosalía Banet

Llegir-ne més

La mostra efímera es troba a llocs emblemàtics de Madrid i Barcelona per cridar l'atenció sobre la necessitat d'abordar aquest problema.

DKV es planta contra l'obesitat infantil amb diverses accions activistes per conscienciar sobre el problema i promoure entre els infants una veritable educació en salut integral a les escoles.

L'asseguradora ha "plantat” avui 9 estàtues que recreen nens, 3 dels quals pateixen obesitat infantil i 3 sobrepès per conscienciar els ciutadans que 1 de cada 3 nens al nostre país pateix aquesta malaltia.

Les figures estan situades de manera efímera a l'intercanviador de Plaza Castilla a Madrid i són obra de l'artista Rosalía Banet.

Aquesta exposició, que té caràcter itinerant, ha estat uns mesos a la seu corporativa de DKV a Zaragoza, i ahir van estar a la plaça de Catalunya de Barcelona i 3 a Madrid, davant del Congrés i a la plaça Castilla. L'objectiu principal d'instal·lar de manera activista aquestes figures al davant d'aquests llocs tan representatius és donar visibilitat a aquest problema i animar a l'acció.

Una manera de fer-ho és signant el manifest en pro de l'educació que promogui la salut integral que DKV ha elaborat amb la col·laboració de la Fundación Trilema i que ha rebut el suport d'experts dels àmbits educatiu i sanitari.

DKV fa un pas més per conscienciar sobre el problema de l'obesitat infantil a Espanya i promoure que els infants tinguin accés a una veritable educació en salut integral a les escoles. L'asseguradora, activista de la salut, s'ha unit a la Fundación Trilema i a Danone en aquest projecte.

El manifest en pro de l'educació que promogui la salut integral posa el focus en el fet que la salut, segons l'OMS, és molt més que l'absència de malaltia. Implica l'atenció de totes les dimensions del cos, l'equilibri psicològic, l'autoregulació emocional i el benestar espiritual. Per tant, promoure la SALUT de manera activa suposa invertir en la felicitat de les persones i comunitats. Els principis del manifest es poden llegir aquí.

A més, la companyia ha llançat una petició a Change.org perquè a les escoles s'ensenyin hàbits saludables d'una manera consistent i integral. Amb aquesta recollida de signatures, l'asseguradora vol pressionar perquè les comunitats autònomes, en els decrets de desenvolupament de la nova llei d'Educació, dediquin recursos a l'educació en salut. La petició pot signar-se aquí.

Per arribar lluny cal crear aliances, i això és el que ha fet l'asseguradora per lluitar contra l'obesitat infantil. DKV també s'ha unit al Projecte Flueix, una proposta educativa creada per la Fundación Trilema, amb la col·laboració de Danone i el seu programa Alimentant el Canvi, per adquirir hàbits saludables.

Activistes de la salut

El mes de març passat, DKV va presentar el seu nou posicionament de marca «Activistes de la Salut» en què apel·la directament a la societat a involucrar-se de manera directa en causes com ara l'atenció del medi ambient, la inclusió de les persones amb discapacitat, l'alimentació saludable, la lluita contra l'obesitat infantil i el benestar de la dona.

Des de fa temps, DKV impulsa iniciatives relacionades amb aquestes causes per divulgar i promoure accions que millorin la salut i el benestar de les persones i del planeta. Projectes com ara #LaHoraDeCuidarse amb el Club de les Malasmadres, que promou que les dones dediquin temps a la seva atenció personal; #DKVapptívate de prevenció de l'obesitat infantil; l'Observatori DKV de Salut i Medi Ambient i la Fundació Integralia DKV en són uns bons exemples.

Tanmateix, la companyia asseguradora va un pas més enllà i es converteix en activista amb aquest nou posicionament agosarat, directe i amb un to més reivindicatiu que recorda que «el moment d'actuar és ara».

A Espanya, DKV està implantada a tot el territori nacional amb una àmplia xarxa d'oficines d'assegurances de salut (https://cat.dkvseguros.com/seguros-medicos-particulares/) i consultoris, on treballen gairebé 2.000 treballadors que donen servei a prop de 2 milions de clients.

Ocultar