Si tens intenció de cancel·lar la teva pòlissa amb DKV, has de saber que donar de baixa la teva assegurança és un tràmit que s'ha de fer dins el termini establert i de la forma pertinent, i, per tant, és obligació de l'usuari notificar-ho a la companyia de manera clara perquè quedi constància de la finalització del contracte. En aquesta pàgina t'expliquem com donar de baixa la teva assegurança DKV.
 

Donar-se de baixa de l'assegurança

Si tens una assegurança DKV i has decidit que no la vols continuar tenint, has de notificar a la companyia la teva decisió de cancel·lar la pòlissa. Però, per fer-ho, has de respectar els terminis marcats per la llei de l'assegurança i, a més, has de comunicar-ho a través dels mitjans que la companyia t'ofereix per a aquest tràmit concret.

Per donar-se de baixa d'una assegurança, has de fer-ho a través d'un canal de comunicació oficial que permeti registrar la sol·licitud i que la companyia et notifiqui que l'ha rebut correctament i que s'està tramitant i serà oficial en la data que correspongui.
 

D'altra banda, si es vol cancel·lar la pòlissa, s'ha de comunicar amb almenys un mes abans del seu venciment; en el cas de les assegurances de salut, el venciment és a any vençut, el 31 de desembre, per la qual cosa hauràs de comunicar la baixa no més tard del dia 30 de novembre, però, per assegurar-te que la sol·licitud sigui correcta i que hagis enviat tota la documentació necessària, et recomanem fer-ho amb més marge. En el cas de la resta de les assegurances (llar, vida, accidents, decessos, etc.), hauràs de revisar la teva documentació per veure la data de venciment de la teva assegurança i tramitar la baixa almenys un mes abans. Pots revisar la documentació de la teva pòlissa a l'àrea privada de client o a l'app DKV Activa. També pots informar-te'n a través del nostre canal d'atenció al client.
 

Important! Si no respectes els terminis legals, la baixa no es farà efectiva i la pòlissa es renovarà de manera automàtica. Així mateix, et recomanem que guardis alguna prova que has comunicat la sol·licitud de cancel·lació de la teva pòlissa.
 

Quines són les vies de comunicació per donar de baixa la teva assegurança?

  • Per escrit a la teva oficina DKV. Redacta la teva sol·licitud de baixa i entrega-la per duplicat a la sucursal o oficina comercial amb el segell i la data de l'entrega del document, i guarda'n una còpia si és necessari. Troba la teva oficina més pròxima aquí: https://delegacion.dkv.es/

  • Per correu electrònic. Envia la teva sol·licitud per correu electrònic bajas@dkvseguros.es amb justificant de recepció o lectura.

  • Per correu postal: Torre DKV. Avda. María Zambrano, 31 - 50018 - Saragossa. Envia una carta amb l'escrit signat pel prenedor, adjuntant-hi una còpia del teu DNI, el número de pòlissa o de targeta DKV i la data de la sol·licitud.

Sigui quina sigui la via que utilitzis per comunicar la cancel·lació de la pòlissa, és important disposar d'un document per assegurar-se que la sol·licitud s'ha realitzat en la data i de la forma correctes.
 

Quina documentació has de presentar?

  • Fotocòpia del DNI, passaport o NIE del prenedor de la pòlissa.

  • Data de sol·licitud de la cancel·lació.
     

Què ha d'incloure l'escrit per donar de baixa la teva assegurança DKV?

L'escrit que enviïs a la companyia per donar de baixa l'assegurança ha de deixar clara la intenció de donar de baixa la teva pòlissa. Informa de la intenció de no prorrogar la pòlissa a què fas referència.

Tal com hem dit, també has d'aportar el teu número de pòlissa, el teu nom complet i el número de DNI, així com la data i el lloc de la sol·licitud, juntament amb la teva firma.
 

Quan pots donar de baixa la teva assegurança mèdica?

Pots sol·licitar la baixa de la teva assegurança en qualsevol moment, sempre que ho comuniquis almenys un mes abans del venciment, perquè així es paralitzi de manera efectiva abans de la seva renovació automàtica. Encara que sol·licitis la baixa amb més antelació, com que el contracte té una vigència anual, no es farà efectiva fins que finalitzi, és a dir, que tindràs l'assegurança fins a la data de venciment.

En el cas de les assegurances de salut, la data de venciment és el 31 de desembre, i en la resta de les assegurances, la data en què es va fer efectiva l'alta de l'assegurança. Pots revisar aquesta informació a les condicions particulars, tant a la teva àrea privada de client com a través de l'app Activa DKV.
 

Si deixo de pagar l'assegurança, es cancel·la automàticament?

No. La falta de pagament de l'assegurança es considera un incompliment de contracte i, segons la Llei del contracte d'assegurança, podria tenir conseqüències negatives per al client.
 

Per què no cancel·lar la teva assegurança amb DKV?

Donar de baixa la teva assegurança és una decisió important i t'aconsellem que analitzis tots els factors, com la teva antiguitat amb la companyia, les cobertures que t'ofereix o les promocions específiques a l'hora de contractar una assegurança addicional.

En el cas de les assegurances mèdiques, si dones de baixa una pòlissa i vols tornar a contractar una assegurança de salut, has de tenir en compte que les malalties o intervencions quirúrgiques serien una preexistència, per la qual cosa podrien denegar-te l'alta d'una nova pòlissa, i també hauries de valorar els períodes de carència, és a dir, el temps que ha de passar entre que contractes una assegurança de salut i que pots fer alguns tractaments mèdics (cirurgia, embaràs i part, trasplantaments, etc.)

I si vull cancel·lar tot just haver contractat la meva assegurança?

Si, per la raó que sigui, et penedeixes d'haver contractat la teva assegurança, tens de termini un MÀXIM de 14 dies per cancel·lar-la sense penalitzacions de cap mena.

Ets client DKV

Truca'ns al

900 810 072

Exclusiu mutualistes

Truca'ns al

900 810 073

No ets client DKV