Mesures d'actuació per a assegurats davant la COVID-19

Hem posat en marxa diversos processos que garanteixen l'assistència als nostres clients i empleats. Informa't per saber què fer en els casos següents:

  • Procediment en cas de símptomes

  • Procediment en cas de contacte estret

  • Altres situacions en què es requereix una prova diagnòstica

  • Administració de vacunes 

 

Gestions COVID-19
icona metge especialista
Consells de prevenció

Consulta les últimes novetats al nostre blog

icona videoconsulta mèdica
Telemedicina gratuïta

Metges voluntaris atendran la teva consulta mèdica en línia.

icona whatsapp
Fes les teves gestions per WhatsApp

Resolem els teus dubtes i t'ajudem a fer les gestions habituals.

icona calidesa
Mesures especials COVID-19

Hem adoptat mesures per reforçar el nostre compromís amb tu. 

Procediment en cas de símptomes

DKV assumeix el diagnòstic dels casos amb sospita clínica i l'atenció sanitària dels confirmats, amb els límits, l'abast i la xarxa assistencial que determini el seu assegurament. 
 

Si el metge concertat considera que hi ha sospita d'infecció, et prescriurà una prova diagnòstica d'infecció activa. Les proves utilitzades actualment són la detecció d'antígens mitjançant test ràpid i la PCR. La prescripció del metge d'una o altra depèn de l'àmbit de realització, de la procedència del cas sospitós, de la disponibilitat i dels dies d'evolució dels símptomes.
 

Per sol·licitar el test d'antígens, cal la prescripció d'un metge:

  • Si tens la prescripció del metge concertat, has de sol·licitar una autorització a través del correu electrònic autorizaciones@dkvseguros, per WhatsApp (960 160 602) o a la sucursal. Amb aquesta autorització i la prescripció, podràs anar a fer-te el test.

  • Si no tens prescripció però presentes simptomatologia:

  1.  Pots sol·licitar un xat amb medicina general a través de l'app Quiero cuidarme Más, i si el metge ho considera adequat d'acord amb els criteris de cobertura, s'emetrà el bo directament des del xat i no caldrà demanar autorització. Amb aquest bo, podràs anar a fer-te el test.

  2.  Es pot sol·licitar també a través del Metge DKV 24 hores (900 810 074 ), i si el metge ho considera adequat, també se t'emetrà el bo directament o la prescripció necessària per demanar l'autorització.

     

L'autorització per a PCR quan és prescrita també per un metge es pot sol·licitar per telèfon o per WhatsApp +34960160602

Client privat

  • Contacta amb el Metge DKV 24 hores en el telèfon 976 991 199 o fes una consulta de telemedicina mitjançant l'app Quiero cuidarme Más.

  • Contactar des del teu domicili amb els dispositius d'atenció sanitària establerts.

  • Si per la simptomatologia i la situació del pacient es recomana l'ingrés en un hospital, s'aplicarà el protocol establert, i podrà ser derivat. L'ingrés podria produir-se en hospital privat o públic.

  • Es desaconsella anar directament a urgències de qualsevol centre sanitari per reduir el risc de contagi llevat que presentis simptomatologia de gravetat.

  • Per accedir a una prova diagnòstica d'infecció activa cal tenir inclòs el mòdul de proves i especialistes.
     

Mutualitats MUFACE, MUGEJU

  • Contacta amb el metge DKV 24 hores al telèfon 976 991 199 o fes una consulta de telemedicina mitjançant la app Quiero cuidarme Más..

  • Si presentes signes d'urgència (com ara falta d'aire o febre molt alta), truca al Centre Coordinador d'Urgències al telèfon 900 300 799.

  • Es desaconsella anar directament a urgències de qualsevol centre sanitari per reduir el risc de contagi llevat que presentis simptomatologia de gravetat.

Assegurats internacionals*

Les autoritats sanitàries de cada país o estat han pogut establir protocols clínics d'actuació tant davant la sospita de malaltia com davant l'eventual necessitat d'atenció sanitària.

En el marc del contracte vigent amb l'organisme públic de què forma part, DKV assumeix els serveis sanitaris necessaris, d'acord amb la cartera de serveis i els protocols establerts.

Si creus que tens símptomes compatibles amb una infecció respiratòria (els més habituals són tos seca, febre o sensació de falta d'aire), pots:

  • Contactar amb el metge DKV 24 hores al telèfon 976 991 199 o fer una consulta de telemedicina mitjançant l'app Quiero cuidarme Más.

  • Contactar des del teu domicili amb els dispositius d'atenció sanitària establerts,

  • Acudir als serveis d'atenció urgent si la simptomatologia és greu o la possibilitat d'atenció domiciliària no existeix (per evitar el risc de contagi dels desplaçaments o d'acudir a un centre mèdic).

*Muface Internacional, Ministerio de Asuntos Exteriores, Unió Europea i Cooperació i organismes adherits, AECID personal desplaçat i cooperants ONG.

Procediment en cas de contacte estret

Les actuacions amb les persones que han estat contacte estret d'un cas confirmat, incloent-hi la possible realització de proves diagnòstiques a asimptomàtics, és una actuació de vigilància epidemiològica, no d'assistència sanitària, i és legalment responsabilitat dels serveis de salut pública de la teva comunitat autònoma, tant en assegurats privats com en públics.

En principi són aquests serveis, a través del sistema de seguiment o rastreig, els que contacten amb les persones que el pacient diagnosticat declara que han estat els seus contactes estrets. Si creus que has estat contacte estret i no has rebut la trucada del rastrejador en un termini de 24-48 hores, truca al telèfon que el servei de salut de la teva comunitat autònoma hagi establert o al centre de salut públic.

Si la prova diagnòstica corresponent és positiva i comences a tenir simptomatologia, consulta l'apartat "Procediment en cas de símptomes".

Altres situacions en què es requereix una prova diagnòstica

Les sol·licituds d'una prova diagnòstica negativa per reincorporar-te a l'activitat laboral, viatjar o accedir a determinats espais públics no estan relacionades amb l'assistència sanitària i, per tant, no estan cobertes pel teu assegurament (públic o privat).

Pots accedir a les proves de COVID-19 a preus especials a través del DKV Club de Salud y Bienestar.

Administració de vacunes

L'administració de la vacuna tant als assegurats privats com públics (MUFACE/MUGEJU) és responsabilitat dels serveis de salut de les comunitats autònomes, que contacten amb les persones segons l'ordre de priorització establert.
 

Assegurats internacionals

Els funcionaris, empleats públics o cooperants a l'estranger (MUFACE Internacional, MAUC i organismes públics adherits, AECID i ONG) accediran a la vacuna segons els criteris de les autoritats sanitàries de cada país.

DKV assumeix els possibles costos derivats de l'administració de la vacuna als seus assegurats als països de destí.

Els assegurats de MUFACE Internacional que estiguin a Espanya accediran a la vacuna en condicions similars que la resta d'assegurats, és a dir, a través dels serveis de salut de les comunitats autònomes.

 

Ets client DKV

Truca'ns al

900 810 072

Exclusiu mutualistes

Truca'ns al

900 810 073

No ets client DKV