
DKV cumple 25 años en España
En este cuarto de siglo, la compañía ha alcanzado 2 millones de clientes y una cartera de 945 millones d'euros. DKV siempre ha estado vinculada al deporte, con acuerdos como el alcanzado con el Club de Baloncesto Joventut de Badalona.
Para conmemorar esta celebración, DKV ha organizado una edición especial de su late show, DeKéVa, con la participación de su consejero delegado, Josep Santacreu, el presidente de DKV, Javier Vega de Seoane, el director d'Operaciones d'ERGO International, Oliver Willmes y el presidente del consejo d'administración de DKV, Clemens Muth, y del próximo consejero delegado, Ignacio López Eguilaz.
Una mica d'història
En 1932 se fundaba en Zaragoza el Igualatorio Médico-Quirúrgico y d'Especialidades, formado por un reducido grupo de personal médico que limitaban su actividad a Zaragoza. El 1955, Publio Cordón adquiria la companyia, que passava a denominar-se «Previsión Sanitaria, S.A.», i dos anys més tard obria la primera clínica Quirón.
Anys 60
Durant els anys seixanta, la companyia encara era «familiar». Les úniques delegacions continuaven sent les de Saragossa, Logronyo i Donostia, encara que poc després es posava en marxa l'equip de venda directa a Barcelona.
Anys 70
La dècada dels setanta està marcada per dues fites: el creixement sostingut i la nova Clínica Quirón de Saragossa, un nou avenç clínicoassistencial, tant en les noves tecnologies que va incorporar (ecografies, escàner, moderns raigs x, unitat de cura intensiva...), com en l'atenció personalitzada.
L'acord signat amb MUFACE, el 1977, va activar el desenvolupament pel país per poder donar servei al col·lectiu.
Anys 80
A la dècada dels vuitanta es feia un pas endavant en iniciar l'activitat en assegurances generals, la qual cosa facilita l'expansió per tot el territori espanyol.
La companyia aconsegueix tenir oficines a totes les capitals de província. També adquireix l'Agrupación Médica de Salamanca i l'Alianza Médica Leridana.
El 1988 Previasa es converteix en la quarta companyia d'Espanya en assistència sanitària, la segona en subsidi i la número 59 en el rànquing general. Seguint la política de contactes i vinculació a altres empreses del sector, el 1989 compra La Fuencisla i La Verdadera Previsora, de Barcelona.
Anys 90
Neix PREVIASA VIDA, amb un 40% del seu capital aportat per la companyia britànica Scottish Widows.
El 1990 es produeix la fusió de les tres companyies filials asseguradores de salut i malaltia: La Fuencisla, S.A. (Madrid), Unión Médica Previsora, S.A. (Lleó) i La Verdadera Previsora, S.A. (Barcelona) donen lloc a Unión Médica La Fuencisla, que avui dia encara forma part del grup DKV.
Com a part dels plans d'expansió de la dècada hi ha la venda del 15% del Grup Quirón el 1994 per facilitar la sortida a borsa de les accions del grup el 1997. El segrest del director de la companyia, Publio Cordón, per part del grup terrorista GRAPO, el 1995, posa en perill l'estabilitat de la companyia.
L'única alternativa és la venda. Tras varios intentos fallidos, la empresa alemana Deutsche Krankenversicherung AG (DKV), se hace con el cien por cien de las acciones el 11 de febrero de 1998. Amb la seva arribada, l'RSC s'erigeix com un dels principals valors de la companyia. Per això, se signa un acord de col·laboració amb Intermón i comença la col·laboració amb el fotoperiodista Gervasio Sánchez en el projecte «Vidas Minadas».
Però l'aposta més gran de DKV en l'àmbit de l'RSC és la creació, el febrer de 2000, de la Fundació Integralia, per tal de promoure la integració soci laboral de persones amb discapacitats. Integralia començaria encarregant-se d'atendre el contact center de DKV, servei que estendria a unes empreses.
Anys 2000
DKV posa en marxa la pàgina web corporativa. Otra de las líneas d'actuación que se inician en esta década era el patrocinio deportivo, con acuerdos como el alcanzado con el Club de Baloncesto Joventut de Badalona para patrocinar al primer equipo.
En aquesta dècada, DKV compra Nórdica Seguros i ven la seva participació al Grup Hospitalari Quirón.
L'any 2002, la companyia s'adhereix al Pacte Mundial de les Nacions Unides, una xarxa d'empresa amb voluntat de responsabilitzar-se davant dels problemes en matèria de drets humans, ocupació, medi ambient i lluita contra la corrupció.
A més a més, DKV inicia el seu programa «Llenguatge clar», una iniciativa pionera en el sector assegurador per lluitar contra el fenomen de l'anomenada «lletra petita» en col·laboració amb la Unión de Consumidores de España (UCE).
El febrer de 2004, DKV s'adhereix al Programa Óptima, promogut pel Ministerio de Asuntos Sociales per fomentar la igualtat d'oportunitats i afavorir la conciliació entre la vida privada i laboral.
De 2006 a 2010 destaca la expansión de DKV Integralia, con la apertura de nuevos centros en Madrid y Jerez, consolidando la apuesta de la compañía por la Responsabilidad Empresarial. En esta línea, la compañía crea su red d'embajadores medioambientales (los EKOamigos), y compensa y reduce las emisiones de CO2 generadas, lo que le hace valedora del Sello Cero CO2. Asimismo, arranca el programa Arteria DKV en elHospital de Dénia, el gran proyecto del DKV en este periodo. La companyia assumeix l'atenció sociosanitària de la comarca de la Marina Alta (Alacant).
2011 - 2015
Durant aquests anys destaca el fort impuls que es dona als temes de innovació a la companyia, la creació i expansió d'un nou model de negoci —els Espais de Salut i Dentals— i una vinculació més important de la responsabilitat empresarial amb els temes de negoci a través d'iniciatives com ara l'ecofuneral.
El cicle es tanca amb la inauguració de la nova seu corporativa a Saragossa, la Torre DKV, un exemple en temes de sostenibilitat, eficiència i integració de l'art en un edifici.
2016 – 2022
Els últims anys de la companyia han estat marcats pels avenços en la digitalització. Durant aquest període veuen la llum iniciatives com ara Mi salud al día, Quiero cuidarme i Digital Doctor, i les aplicacions de client i de reemborsament.
També es posen en marxa la contractació digital i iniciatives que fomenten la innovació oberta entre el nostre públic d'interès, com ara DKV Emprèn, adreçada als treballadors, o Idealia DKV, per a clients, agents i professionals sanitaris.
Per millorar l'experiència de client, s'implanta un nou CRM i es desenvolupen nous productes que milloren les cobertures dels nostres assegurats, com ara DKV Mundicare, per a malalties greus, o Sanify, per a clients digitals.